К-ть повідомлень : 618 Звідки : Софія Registration date : 21.01.2008
Тема: Re: Специфіка філософії як системи знань Чт Травень 23 2013, 13:44
carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
Індивідуальна динаміка є річ особиста.
- добре гасло, у деякі моменти, але …
Індивідуальна динаміка різною мірою залежить від особи, бо є моментом буття, і лише у певні моменти в світі людини, «є особистою справою».
На мою думку, особистість в деякій мірі є незалежною від обставин життя. Тобто при певних обставинах особистість вибирає свою особисту тожсамість, і саме реалізація цієї тожсамости є особистою справою.
carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
Дійсно, Ви перебуваєте в одній галузі, а я ─ в іншій, але філософія є загальною системою понять, кожне з яких розкриває зміст абсолютних моментів тотальности буття.
Назва теми на форумі (Специфіка філософії як системи знань), тим самим «як» вже заперечує твердження «філософія є загальною системою понять». Твердження, яке заважає динаміці понять на форумі, де вже не «кожне з яких розкриває зміст абсолютних моментів тотальности буття». Стає каменем спотикання, не лише в «окремій голові», а й в житті, і не тільки з тією головою.
Назва теми є значно ширшою, бо не всі, хто її переглядає, розглядають філософію як загальну систему понять, кожне з яких розкриває зміст абсолютних моментів тотальности буття. Але це має бути метою обговорення в цій темі.
carma_ пише:
Індивідуальні філософські моменти, якщо сприяють становленню особистості у певному суспільстві, можуть відбуватися частіше, та зімкнути індивідуальний філософський процес в окрему філософію, затвердити її індивідуальною системою філософських понять. Тоді отримана система понять сприяє досягненню чогось бажаного. В цілісності індивідуальної динаміки, така система стає і засобом досягнення бажаного («технікою»). Коли таке відбудеться, особистість вже займає бажане, чи не дуже бажане місце у суспільстві, місце у світі людини. Залежно від того місця, отримана індивідуальна система понять, кожне з яких, для цього індивіда, розкриває зміст абсолютних моментів тотальності буття, може представлятися, як особиста філософська система, може розповсюджуватися у певному колі. Для поширення особистої філософської системи можуть використовуватися надбані суспільством технології. Логічне використання понять в освітянській, політичній, чи у іншій, наприклад веб-технології, сприятиме поширенню понять. Таке бажане і логічне поширення можна віднести до «технологічного» у локальній цілісній динаміці. «Технологічне» поширення філософської системи, або окремих понять, не може гарантувати що кожне з них «розкриває зміст абсолютних моментів тотальности буття», для осіб зрозумівши про що йдеться.
Особистість, яка є автором власної філософської системи, стає філософом. Чи матиме це якісь наслідки як статус в світі людей, ─ залежить якраз від того місця, про яке Ви згадуєте, і від особистого вибору філософа.
carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
Повністю динаміка особистости досліджується психологією.
У означеному місці світу людини цілісна динаміка особистості «відповідає» тому місцю.
А напрямок особистої динаміки, її мета ─ незалежність особистости від місця.