Социс
Социс

Социс є форум громадянської та філософської думки
 
ФорумФорум  PortalPortal  ДопомогаДопомога  ПошукПошук  ЗареєструватисьЗареєструватись  Список користувачівСписок користувачів  ГрупиГрупи  Вхід  

Частка | 
 

 Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини

Донизу 
Перейти до сторінки : Попередній  1, 2, 3  Наступне
АвторПовідомлення
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Черв 10 2013, 16:40

Тобто, пан власник сайту, адміністратор, модератор, користувач форуму, науковець і просто філософ у «світі людей», недуже заперечує проти спогадів про «світ людини», де «є лише один філософ»? Навіть коли «всі решта філософів ─ в світі людей»?
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Черв 10 2013, 16:48

carma_ пише:
Тобто, пан власник сайту, адміністратор, модератор, користувач форуму, науковець і просто філософ у «світі людей», недуже заперечує проти спогадів про «світ людини», де «є лише один філософ»? Навіть коли «всі решта філософів ─ в світі людей»?

Я вже написав, що світу людини немає, а є лише особистість. Якщо особистість ─ це світ, тоді немає особистости. Оскільки для Вас, крім особистости, існує ще й якийсь світ людини, то я не буду Вас примушувати покинути тей світ і стати особистістю, бо буття особистістю є справою добровільною.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Черв 10 2013, 16:57

Щиро дякую за можливість суміщати перебування на форумі, з тим, неособистим світом!
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Черв 10 2013, 17:06

carma_ пише:
Щиро дякую за можливість суміщати перебування на форумі, з тим, неособистим світом!

Усі можливості є Вашими особистими можливостями. Світ людей не є особистим світом, бо люди різні. Змінити цього неможливо, але зустрічаються й люди, які не проти свого перебування на форумі. Це дає можливість створити спільноту філософів...
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Січ 25 2016, 15:20

Даю відповідь на наступний допис: http://socys.forum2x2.ru/t121-topic#821


carma_ пише:
Василь Васьківський пише:

Я не знав, що Всесвіт для Вас є провокацією. Таким чином, і фізика теж...
Ні, не Всесвіт, і не Є.  Провокацією стала для мене ота Ваша конструкція
Василь Васьківський пише:

У Всесвіті нефізичних систем немає. Всі системи, з яких складається Всесвіт, є фізичними. Але люди здатні творити символи, які не є фізичними системами і яким не відповідають ніякі фізичні системи. Також люди здатні творити системи понять, які не є фізичними.
І не «сама пособі», а тому що, на протязі кількох років нашого з Вами спілкування, я намагаюсь пояснити можливість цілісного сприйняття світу, його переваги перед сприйняттям фрагментарним. Здійснюється це за допомогою ландшафтної моделі. Використання Вами фрагментарної моделі було розцінене як провокація.
Придивіться уважніше до Вашого «Всесвіту». Тут поняття «система»могло бути долучено отаким: «системою є все, що ми бажаємо розглядати як систему».  Обрали таку «систему», ну й добре.

Тут така справа. Цілісне сприйняття світу - це одне, а фізичний Всесвіт - зовсім інше! Скільки б Ви не розгортали свій цілісний образ світу, картину фізичного Всесвіту Ви з нього не отримаєте, оскільки Ваш світ не є фізичним. Саме по собі цілісне сприйняття світу не є непридатним, бо його можна застосовувати в дослідженні людської культури. Але для отримання фізичної картини світу, зокрема фізичного Всесвіту, прийдеться звернутись до фізики. Іншого шляху немає...

carma_ пише:

Василь Васьківський пише:
У Всесвіті нефізичних систем немає. Всі системи, з яких складається Всесвіт, є фізичними.
«Склали» Всесвіт як склалося, то хай він таким і «буде». Все в ньому розглядається як фізичні системи. Ну … добре, далі «грайте по тим правилам» - розглядайте саме так! Аж ні. Вже, наступним реченням Ви ігноруєте «Всесвіт», і всупереч, тільки що висловленому наміру, берете «звідкись»  «символи, які не є фізичними системами і яким не відповідають ніякі фізичні системи».
Василь Васьківський пише:
Але люди здатні творити символи, які не є фізичними системами і яким не відповідають ніякі фізичні системи. Також люди здатні творити системи понять, які не є фізичними.
Воно так, люди здатні …, але ж Ви буцімто збиралися дивитися на Всесвіт з «фізичної дзвіниці», … Хіба непомітна відповідність знаків, символів певним фізичним процесам при мисленні, …, або машинним?  

Ви помиляєтесь! В моєму другому твердженні, яке Ви тепер цитуєте, йдеться про людей, а не про Всесвіт. Людина як фізична істота є частиною всесвіту фізичної еволюції, але як творець символів та системи понять - частиною культури.

carma_ пише:

Таке «дроблення Всесвіту» спровокувало мене написати :
carma_ пише:
Ви перевершуєте себе у здатності провокувати!

Василь Васьківський пише:
У Всесвіті нефізичних систем немає. Всі системи, з яких складається Всесвіт, є фізичними.
Я неодноразово звертався до Біблії, мабуть і цього разу то не образить Вас, як і попереднього разу, коли йшлося про «створення світу» http://socys.forum2x2.ru/t118p60-topic#808  
Зараз кажете про Всесвіт, не про якийсь там один світ. Всесвіт, де будь що є фізичною системою («Всі системи, з яких складається Всесвіт, є фізичними»). У «новоствореному всесвіті» могло знайтися місце і для знакових систем, які теж можна подати «фізичними системами» (не лише якимось наслідком «фізичних процесів» відображення/сприйняття відображеного, а у цілісності з ними, бо одне без іншого лише «прах земний»). Але замість того у «Всесвіті селяться якісь люди» здатні виходити за граничність форми з назвою «Всесвіт» - надвсесвітні люди?
Василь Васьківський пише:
люди здатні творити символи, які не є фізичними системами і яким не відповідають ніякі фізичні системи.
Нащо «богу зайвий клопіт»? нащо створювати додаткові сутності (істоти), які «за визначенням» анітрохи не здатні існувати у «новому світі», чи у «новому всесвіті»?
В оригіналі (у Біблії), і створений до «шостого дня» світ, є добрим, і добрим є творіння «дня шостого», також є у світі придатне місце для людини, навіть є перспектива спільної  (з Богом) творчості! …

Немає проблеми! У Всесвіті всі системи є фізичними, а в культурі - символічними чи метафізичними...

carma_ пише:

Тобто, наступна «казочка» тут недоречна.  
Василь Васьківський пише:
Люди саме тим і відрізняються від тварин, що здатні творити та сприймати символи, жити символами і навіть віддавати за них своє життя. Люди також розповідають казочки, пишуть і читають вірші, романи тощо. Мистецтво, релігія, філософія та наука є складовими людської культури, хоч люди є при тому фізичними істотами...

Якраз те, що я написав, є повністю доречним в стосунку до культури.

carma_ пише:

Ви ж не вважаєте себе персонажем якоїсь казки?!
Василь Васьківський пише:

У темі «Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини», там будь ласка : і персонажем (у проводарному представлення ландшафту все мовби справді, але «за сценарієм» як у кіно); і героєм казочки (у картинному представленні ландшафту) …

Добре! Успіхів у реалізації свого власного проекту систематизації понять...
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Нд Черв 18 2017, 14:40

Вітаю, пане Василю!
Запрошую переглянути оновлений сайт «Структура світогляду».
http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/

Найближчим часом мабуть відкриється форум з тематикою наближеною до «Ландшафт у філософії», то розраховую на вашу особисту участь.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Моє перше враження   Пн Черв 19 2017, 18:49

carma_ пише:
Вітаю, пане Василю!
Запрошую переглянути оновлений сайт «Структура світогляду».
http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/

Найближчим часом мабуть відкриється форум з тематикою наближеною до «Ландшафт у філософії», то розраховую на вашу особисту участь.

Дякую! Зауважу, що замість "я" можемо вживати універсальне поняття особистости. Тоді і світ стає світом особистостей, і можна спілкуватись не лише з власною моделлю світу, а й з іншими особистостями, які ніяк не є моделями, а є справжніми!

Відтак, справжнє життя не зовні знаходиться, а є життям для реалізації фундаментального прагнення особистости поділитися своїми інтимними думками про світ з іншою особистістю, спонукаючи її, в свою чергу, поділитися теж своїми...

А яке справжнє життя філософа без дискусії з іншими філософами?!

Читаю, й буду писати ще...
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пт Травень 25 2018, 13:10

Вітаю, пане Василю! І як завжди, частково погоджуюсь з Вашими твердженнями, бо справді, у світі є місця де природна саме така (означена Вами) сталість динаміки :
Василь Васьківський пише:
Зауважу, що замість "я" можемо вживати універсальне поняття особистости. Тоді і світ стає світом особистостей, і можна спілкуватись не лише з власною моделлю світу, а й з іншими особистостями, які ніяк не є моделями, а є справжніми!

Відтак, справжнє життя не зовні знаходиться, а є життям для реалізації фундаментального прагнення особистости поділитися своїми інтимними думками про світ з іншою особистістю, спонукаючи її, в свою чергу, поділитися теж своїми...

Взагалі, кожна людина «частково» (через присутність певних образів) перебуває у кожному місці світу («перебуває у світі»). Однак, виявляється, перебування і знаходження – не теж саме. Зокрема знаходитися  – «знаходити себе» –  відчувати, усвідомлювати своє положення, при здатності певною мірою, змінювати те положення. Тварини теж «знаходяться», тільки їхнє «ся» обмежене у виборі засобів для «знаходження себе», у порівнянні з людиною. Доречи, вони трохи вміють моделювати.

Людські знаряддя – поняття «я» та поняття «особистість», отримуємо не водночас і не однаково, звідти різниться їхнє плідне застосування. Поняття «я» ближче до глибинного відчуття «себе», до динаміки де не вдасться надовго означити «початок». Ся динаміка
присутня коли дитина «знаходить себе» ще до народження (ніжками та ручками);
можна помітити присутність подібної природної динаміки значно раніш; …
Здається, стосовно пояснень, що до природної динаміки, треба звертатися до фізиків?

Виходить, у дослідженні перебування в світі, краще підходить (непозбавлене лапок) «я».

Навпаки, коли глибинні «чуттєві занурення» можуть не лише завадити розумінню, ай завадити слухачам знаходитися («знаходити себе»), мабуть зручніше використовувати поняття «особистість»?

Цитата :
А яке справжнє життя філософа без дискусії з іншими філософами?!
Читаю, й буду писати ще...
https://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/slovo/
У розділі «Слово», на сайті «Структура світогляду», опублікована первинна версія статті
Пане Василю, Ви, просто приречені зацікавитися!
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пт Травень 25 2018, 15:51

carma_ пише:
Вітаю, пане Василю! І як завжди, частково погоджуюсь з Вашими твердженнями, бо справді, у світі є місця де природна саме така (означена Вами) сталість динаміки :
Василь Васьківський пише:
Зауважу, що замість "я" можемо вживати універсальне поняття особистости. Тоді і світ стає світом особистостей, і можна спілкуватись не лише з власною моделлю світу, а й з іншими особистостями, які ніяк не є моделями, а є справжніми!

Відтак, справжнє життя не зовні знаходиться, а є життям для реалізації фундаментального прагнення особистости поділитися своїми інтимними думками про світ з іншою особистістю, спонукаючи її, в свою чергу, поділитися теж своїми...

Взагалі, кожна людина «частково» (через присутність певних образів) перебуває у кожному місці світу («перебуває у світі»). Однак, виявляється, перебування і знаходження – не теж саме. Зокрема знаходитися  – «знаходити себе» –  відчувати, усвідомлювати своє положення, при здатності певною мірою, змінювати те положення. Тварини теж «знаходяться», тільки їхнє «ся» обмежене у виборі засобів для «знаходження себе», у порівнянні з людиною. Доречи, вони трохи вміють моделювати.


Дякую! Ви розділяєте перебування в світі та перебування в самому собі, наскільки я зрозумів. Бо в самому собі у мене теж є образи! Щоб "знайти" себе потрібно вже мати й знаряддя, а не просто перебувати. Такими знаряддями можуть бути рецептори  або й сам мозок, який дає оцінку ситуації. Це стосується й тварин...

carma_ пише:

Людські знаряддя – поняття «я» та поняття «особистість», отримуємо не водночас і не однаково, звідти різниться їхнє плідне застосування. Поняття «я» ближче до глибинного відчуття «себе», до динаміки де не вдасться надовго означити «початок». Ся динаміка
присутня коли дитина «знаходить себе» ще до народження (ніжками та ручками);
можна помітити присутність подібної природної динаміки значно раніш; …
Здається, стосовно пояснень, що до природної динаміки, треба звертатися до фізиків?

Виходить, у дослідженні перебування в світі, краще підходить (непозбавлене лапок) «я».

Навпаки, коли глибинні «чуттєві занурення» можуть не лише завадити розумінню, ай завадити слухачам знаходитися («знаходити себе»), мабуть зручніше використовувати поняття «особистість»?


Поняття не є знаряддям, на мою думку!

carma_ пише:

Цитата :
А яке справжнє життя філософа без дискусії з іншими філософами?!
Читаю, й буду писати ще...
https://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/slovo/
У розділі «Слово», на сайті «Структура світогляду», опублікована первинна версія статті
Пане Василю, Ви, просто приречені зацікавитися!

Дякую! В понеділок подивлюсь, бо зараз не маю часу. Тоді ж і напишу детальнішу відповідь на Ваші роздуми про поняття...
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Травень 28 2018, 17:24

Продовжую свою відповідь.

carma_ пише:
Людські знаряддя – поняття «я» та поняття «особистість», отримуємо не водночас і не однаково, звідти різниться їхнє плідне застосування. Поняття «я» ближче до глибинного відчуття «себе», до динаміки де не вдасться надовго означити «початок». Ся динаміка
присутня коли дитина «знаходить себе» ще до народження (ніжками та ручками);
можна помітити присутність подібної природної динаміки значно раніш; …
Здається, стосовно пояснень, що до природної динаміки, треба звертатися до фізиків?

Виходить, у дослідженні перебування в світі, краще підходить (непозбавлене лапок) «я».

Навпаки, коли глибинні «чуттєві занурення» можуть не лише завадити розумінню, ай завадити слухачам знаходитися («знаходити себе»), мабуть зручніше використовувати поняття «особистість»?


Так! Про особистість можемо говорити лише по відношенню до людей. Бо лише люди знаходять себе як особистість і стають особистістю. Тварини ж знаходять і реалізують лише свої психічні програми, тобто процедури активности. Тварина не може сказати: "Я". Це суттєво...

Особистість є загальним поняттям. Коли говорять про особистість, говорять про всіх особистостей, а коли кажуть "Я", кажуть про себе, тобто про одну особистість, з усією "динамікою" її самоусвідомлення та самосприйняття...

Без усвідомлення себе особистістю неможливо знайти себе...

Про "чуттєві занурення" Ви дуже вдало написали!

carma_ пише:


Цитата :
А яке справжнє життя філософа без дискусії з іншими філософами?!
Читаю, й буду писати ще...
https://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/slovo/
У розділі «Слово», на сайті «Структура світогляду», опублікована первинна версія статті
Пане Василю, Ви, просто приречені зацікавитися!

Про "Заповіт" Шевченка прочитав. Раніше, мабуть, був інший текст. Ще не асимілював Вашого тексту, й буду перечитувати...

Ось моя відповідь Шевченку:  http://socys.forum2x2.ru/t39-topic
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Особистість як тотальність   Вт Травень 29 2018, 16:56

carma_ пише:

Відчуття цілісності світу дозволяє позбуватися фрагментарності у ставленні до поняття віри. Замість «віри наукової», «віри релігійної», ..., маємо можливість та підстави спостерігати та казати про наукове, релігійне, побутове, ... у вірі людини.

  На відміну від «інтуїції», де щось «падає відкілясь з гори», не завжди у придатному вигляді, в моделі (та з моделлю) потрібне «підіймається із глибин тіла ландшафту», обрій якого охоплює певну сферу «мого» (*) життя, де «я» маю щастя бути дбайливим «садівником», «дизайнером», «хазяїном», тощо (лапки акцентують на частковості, бо не зовсім дизайнер, не лише садівник, ... ). Я люблю «мій» світ, і добре що він не лише мій (тому в лапках), бо разом цікавіше, приємніше і легше дбати про його простори, а відчуття цілісності світу підбадьорює вчитися ставитися до світу як до ландшафту.

(*) «мої» - має значення _не тільки мої_, так само, далі «я» - _не лише я_. Ще, таке написання (коли позбавитися іронії) висвітлює суть ландшафтної моделі, акцентує на важливості особистої участі, незамінності людини у конкретному моменті певного місця світу. «Я» - то замість зрівняльного _ми_, що нівелює, принижує особисту відповідальність - здатність та можливість відповідати на запити буття в життєвих ландшафтах, розгорнутих «від створення світу»... «Я» не заперечує форму _ми_, коли _ми_ не гнітить «я», коли _ми_ не стає однаковими «нотами для одного голосу, по яким змушений завжди горланити увесь хор, аби облегшити участь диригента» ...

Джерело: https://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/

Ви пишете про цілісність Вашого світосприйняття, коли Ви перебуваєте в певній сфері свого життя. Ви ж є особистістю, яка живе в своєму оточенні. А оточення певної особистости складають її рідні чи знайомі, її вулиця, її село чи її місто, її країна, її планета тощо. Україна - це не територія, а 40-50 мільйонів особистостей. У кожного українця є своє особисте оточення, яке складають певні особистості. Маємо світ українця, який складають українці...

Якщо говоримо про життєвий ландшафт особистости, то його тілом, яке розгортається, буде особистість. Вона є цілісністю світу особистостей, вона є його тотальністю, яка розгортається в цьому світі.

А яким чином розгортається особистість як тотальність світу особистостей?
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пт Черв 01 2018, 09:34

Василь Васьківський пише:
Ви ж є особистістю, яка живе в своєму оточенні. А оточення певної особистости складають її рідні чи знайомі, її вулиця, її село чи її місто, її країна, її планета тощо. Україна - це не територія, а 40-50 мільйонів особистостей. У кожного українця є своє особисте оточення, яке складають певні особистості. Маємо світ українця, який складають українці...
У світі багато місць, де знаходяться («знаходять себе») люди. В одній сталій динаміці («в одному місці») люди ідентифікують себе болгарами, в іншому … Про те, всі перебуваємо в одному світі. У підтвердження сього Ви означили мірило
Василь Васьківський пише:
А оточення певної особистости складають її рідні чи знайомі, її вулиця, її село чи її місто, її країна, її планета тощо.

  Вислів
Василь Васьківський пише:
Україна - це не територія, а 40-50 мільйонів особистостей
може мати небажані наслідки. Зокрема, при захопленні образом «країни небесної», чи піднесення «до небес» якоїсь фірми, існує спокус «несходження на землю» образа, у інших територіальних чи економічних межах. Подальші пояснення, з ландшафтною парадигмою, потребують спочатку віддати належне ландшафтній моделі – «віддати Кесарю кесарево», чи системі (моделі)- системне…
Ландшафтна парадигма ґрунтується на природній динаміці у відчутті світу, вірніше, на моментах «чистого відчуття». На моментах коли не схибив, коли не захоплений зайвим (у поточну мить) образом – не потрапив під його непомітний вплив і не пропустив важливе. Парадигма допомагає наближатися до природної динаміки там, де по різним причинам то дається важко. У головному засобі ландшафтної парадигми, – ландшафтній моделі світу, є поняття «місце у ландшафті», де слова «місце», «місцеве», «місцевість», …, вказують на певну сталість динаміки, придатну для якихось дій, чи хоча б для чуттєвого «торкання».  

Далі буде.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пт Черв 01 2018, 15:08

carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
Ви ж є особистістю, яка живе в своєму оточенні. А оточення певної особистости складають її рідні чи знайомі, її вулиця, її село чи її місто, її країна, її планета тощо. Україна - це не територія, а 40-50 мільйонів особистостей. У кожного українця є своє особисте оточення, яке складають певні особистості. Маємо світ українця, який складають українці...
У світі багато місць, де знаходяться («знаходять себе») люди. В одній сталій динаміці («в одному місці») люди ідентифікують себе болгарами, в іншому … Про те, всі перебуваємо в одному світі. У підтвердження сього Ви означили мірило
Василь Васьківський пише:
А оточення певної особистости складають її рідні чи знайомі, її вулиця, її село чи її місто, її країна, її планета тощо.

  Вислів
Василь Васьківський пише:
Україна - це не територія, а 40-50 мільйонів особистостей
може мати небажані наслідки. Зокрема, при захопленні образом «країни небесної», чи піднесення «до небес» якоїсь фірми, існує спокус «несходження на землю» образа, у інших територіальних чи економічних межах. Подальші пояснення, з ландшафтною парадигмою, потребують спочатку віддати належне ландшафтній моделі – «віддати Кесарю кесарево», чи системі (моделі)- системне…
Ландшафтна парадигма ґрунтується на природній динаміці у відчутті світу, вірніше, на моментах «чистого відчуття». На моментах коли не схибив, коли не захоплений зайвим (у поточну мить) образом – не потрапив під його непомітний вплив і не пропустив важливе. Парадигма допомагає наближатися до природної динаміки там, де по різним причинам то дається важко. У головному засобі ландшафтної парадигми, – ландшафтній моделі світу, є поняття «місце у ландшафті», де слова «місце», «місцеве», «місцевість», …, вказують на певну сталість динаміки, придатну для якихось дій, чи хоча б для чуттєвого «торкання».  

Далі буде.

Дякую! Можливо, Ви не помітили, але я назвав темою свого допису особистість як тотальність. Тобто тотальністю того світу, який я розглядаю, є особистість. Тобто я розглядаю світ особистостей. Що є "місцем" у ландшафті світу особистостей?
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пт Черв 01 2018, 22:24

Василь Васьківський пише:
Що є "місцем" у ландшафті світу особистостей?
По-перше, мабуть, слід вказати на місце з якого спостерігається саме така картина (зі світом особистостей).
Далі, залежно від цілей та бажань, розкриватимуться відповідні образи. Розкриватимуться в потрібні ландшафти. Кожен з них матиме свої «сталості» у динаміці (місця), але місце для «наукової підтримки» вочевидь «належатиме» теоріям особистості та їхнім супутникам з інших галузей.  
Василь Васьківський пише:
Можливо, Ви не помітили, але я назвав темою свого допису…
Помітив, але хіба за Вами встигнеш
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Нд Черв 03 2018, 21:43

Василь Васьківський пише:
А яким чином розгортається особистість як тотальність світу особистостей?
   Різною мірою, увесь світ (усі образи світу) «залучається» до розгортання особистості. Можна подавати це як диво. Можна просто нагадати, що, згідно ландшафтної моделі, всі цілісності (образи світу), розгортаються і згортаються у формо-змістовній динаміці (в ландшафтності) – тобто «однаково». У певному місці ландшафту, «частково присутні» інші цілісності. Особистість, у цьому сенсі привілеї не отримала.

  Скориставшись «фільтром» у світогляді,- визначивши світ як «світ особистостей», отримаємо спрощення зручні для викладання фахових систем та схем з усередненнями та ймовірностями. У практиках, цілісності «особистостей» підтримуватимуться віртуально, а усякі там фізіологічні, генетичні, … економічні місце-моменти будуть відкинуті фільтром. При побутовому застосуванні, цілісності сусідських «особистостей» підтримуються домислами, чутками, плітками, …  

  Тобто, для загального особистого чуттєвого тренінгу, та фахового дослідження особистості як тотальності, не підходить «світ особистостей» як світоглядна модель.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Черв 04 2018, 17:12

carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
А яким чином розгортається особистість як тотальність світу особистостей?
   Різною мірою, увесь світ (усі образи світу) «залучається» до розгортання особистості. Можна подавати це як диво. Можна просто нагадати, що, згідно ландшафтної моделі, всі цілісності (образи світу), розгортаються і згортаються у формо-змістовній динаміці (в ландшафтності) – тобто «однаково». У певному місці ландшафту, «частково присутні» інші цілісності. Особистість, у цьому сенсі привілеї не отримала.

  Скориставшись «фільтром» у світогляді,- визначивши світ як «світ особистостей», отримаємо спрощення зручні для викладання фахових систем та схем з усередненнями та ймовірностями. У практиках, цілісності «особистостей» підтримуватимуться віртуально, а усякі там фізіологічні, генетичні, … економічні місце-моменти будуть відкинуті фільтром. При побутовому застосуванні, цілісності сусідських «особистостей» підтримуються домислами, чутками, плітками, …  

  Тобто, для загального особистого чуттєвого тренінгу, та фахового дослідження особистості як тотальності, не підходить «світ особистостей» як світоглядна модель.

Чому я вибрав особистісь? Бо я не займаюсь розгортанням світу фізичного. І ніхто цим не займається. Ми маємо планету Земля як факт, ми маємо Сонячну систему та увесь фізичний Всесвіт як факт. Земля обертається навколо Сонця і все! Ніякого розгортання тут немає. Те, що ми можемо реально розгортати в своєму житті - свою власну особистість!

Я не знаю, яким є стан справ в тоталлогії, але я відчуваю, що поки ті, хто займається розгортанням ландшафтної моделі, дійдуть до розгортання особистости, то я помру!
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Черв 04 2018, 19:33

carma_ пише:

(*) «мої» - має значення _не тільки мої_, так само, далі «я» - _не лише я_. Ще, таке написання (коли позбавитися іронії) висвітлює суть ландшафтної моделі, акцентує на важливості особистої участі, незамінності людини у конкретному моменті певного місця світу. «Я» - то замість зрівняльного _ми_, що нівелює, принижує особисту відповідальність - здатність та можливість відповідати на запити буття в життєвих ландшафтах, розгорнутих «від створення світу»... «Я» не заперечує форму _ми_, коли _ми_ не гнітить «я», коли _ми_ не стає однаковими «нотами для одного голосу, по яким змушений завжди горланити увесь хор, аби облегшити участь диригента» ...

Джерело: https://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/bazhannya-ta-bazhane/

Цей фрагмент мене зачепив, тому зроблю невеличкий коментар. Ми - це не особистість: немає такої особистости "ми". Особистість - це "Я"!

А от, що таке "здатність та можливість відповідати на запити буття в життєвих ландшафтах, розгорнутих «від створення світу»", я не зрозумів. На мою думку, «створення світу» є метафора і більш нічого. Ніколи й ніде у фізичному Всесвіті не було й не буде процесу «створення світу». Взагалі, світ є продуктом людської уяви, а не фізичним об'єктом, також, як і небо - продукт людської уяви...

Отже, краще згадувати в контексті ландшафту не світ, не розгортання та створення світу, а розгортання людських уявлень чи систем понять.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Пн Черв 04 2018, 21:41

Василь Васьківський пише:
Я не знаю, яким є стан справ в тоталлогії, але я відчуваю, що поки ті, хто займається розгортанням ландшафтної моделі, дійдуть до розгортання особистости, то я помру!

Звідкіля стільки суму в жарті перед відпусткою?
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Вт Черв 05 2018, 09:51

carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
Я не знаю, яким є стан справ в тоталлогії, але я відчуваю, що поки ті, хто займається розгортанням ландшафтної моделі, дійдуть до розгортання особистости, то я помру!

Звідкіля стільки суму в жарті перед відпусткою?

В принципі, в мене ще є робота над третьою статтею, яку не можу закінчити вже третій рік. Але я написав те, що думаю...
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Вт Черв 05 2018, 14:30

Василь Васьківський пише:
Отже, краще згадувати в контексті ландшафту не світ, не розгортання та створення світу, а розгортання людських уявлень чи систем понять.
Згоден з «віртуальним застосуванням», але давайте означимо місця нашої згоди. Спочатку стосовно найбільш помітних.

*Чи погоджуєтеся, що, за наочністю, ландшафтна парадигма може бути придатною у школі, хоча б для отримання навичок долання надмірних захоплень (на сайті розділ «Бажання та бажане»)?  Нажаль, з цим давнім надбанням людства, особам не завжди вдається розібратися і у пенсійному віці, коли, начебто з’являється можливість вільніше розставляти пріоритети в виборі …  

То стосовно навчального повсякдення.
*У повсякденні побутовому, людина зазвичай може, «знаходити себе» захищеною від багатьох негараздів, і сприяє цьому. Однак, знаходитися у якомусь місці світу, знаходитися у світі, перебувати у світі – то різниться. У цьому сенсі не дивні хвороби, кризи, … і моменти, коли людина відчуває себе «сам на сам» із жорстким світом, … Секуляризоване суспільство, позбавило себе дійових засобів для подібних ситуацій. Таке відчуття місце-моменту може фіксуватися назвами («невиліковно хворий», «невдаха», «злочинець», …). А, охопити потрібне назвою «психологічна допомога» не вдається, бо яка «психологія» у свідомому, важкому особистому розгрібанні «завалів» («речовини, енергії, інформації»). Чи по силам таке, ще й у особистому «протистоянні зі світом» …?  Люди, у оточенні, помітять щось «як не треба робити», та «прецедент» залишається у тотальності суспільства, до якого зараховував себе «невдаха», тобто на його місці може опинитися хто завгодно …, і «хто завгодно» не бажає туди потрапити і прив’язує себе до формули «хто завгодно, аби не я». Залишається …поспівчувати, стосовно формул («як не треба робити», та «хто завгодно, аби не я»).
Існують більш плідні локальні засоби, чимось схожі на ландшафтну парадигму, … локальні …
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Вт Черв 05 2018, 15:16

carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
Отже, краще згадувати в контексті ландшафту не світ, не розгортання та створення світу, а розгортання людських уявлень чи систем понять.
Згоден з «віртуальним застосуванням», але давайте означимо місця нашої згоди. Спочатку стосовно найбільш помітних.

*Чи погоджуєтеся, що, за наочністю, ландшафтна парадигма може бути придатною у школі, хоча б для отримання навичок долання надмірних захоплень (на сайті розділ «Бажання та бажане»)?  Нажаль, з цим давнім надбанням людства, особам не завжди вдається розібратися і у пенсійному віці, коли, начебто з’являється можливість вільніше розставляти пріоритети в виборі …  


Погоджуюсь! Ландшафтна парадигма є дуже наочною...

carma_ пише:
То стосовно навчального повсякдення.
*У повсякденні побутовому, людина зазвичай може, «знаходити себе» захищеною від багатьох негараздів, і сприяє цьому. Однак, знаходитися у якомусь місці світу, знаходитися у світі, перебувати у світі – то різниться. У цьому сенсі не дивні хвороби, кризи, … і моменти, коли людина відчуває себе «сам на сам» із жорстким світом, … Секуляризоване суспільство, позбавило себе дійових засобів для подібних ситуацій. Таке відчуття місце-моменту може фіксуватися назвами («невиліковно хворий», «невдаха», «злочинець», …). А, охопити потрібне назвою «психологічна допомога» не вдається, бо яка «психологія» у свідомому, важкому особистому розгрібанні «завалів» («речовини, енергії, інформації»). Чи по силам таке, ще й у особистому «протистоянні зі світом» …?  Люди, у оточенні, помітять щось «як не треба робити», та «прецедент» залишається у тотальності суспільства, до якого зараховував себе «невдаха», тобто на його місці може опинитися хто завгодно …, і «хто завгодно» не бажає туди потрапити і прив’язує себе до формули «хто завгодно, аби не я». Залишається …поспівчувати, стосовно формул («як не треба робити», та «хто завгодно, аби не я»).
Існують більш плідні локальні засоби, чимось схожі на ландшафтну парадигму, … локальні …

Так! Людина може в тій чи іншій мірі відчувати себе "сам на сам" в жорстокому світі. Наслідком цього може бути так, що хтось втрачає самого себе, а не знаходить...

Але що таке світ сам по собі? А немає ніякого світу самого по собі! Є лише особистість, яка відчуває себе в світі, який є проекцією її уяви...
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Вт Черв 05 2018, 21:46

Василь Васьківський пише:

carma_ пише:

(*) «мої» - має значення _не тільки мої_, так само, далі «я» - _не лише я_. Ще, таке написання (коли позбавитися іронії) висвітлює суть ландшафтної моделі, акцентує на важливості особистої участі, незамінності людини у конкретному моменті певного місця світу. «Я» - то замість зрівняльного _ми_, що нівелює, принижує особисту відповідальність - здатність та можливість відповідати на запити буття в життєвих ландшафтах, розгорнутих «від створення світу»... «Я» не заперечує форму _ми_, коли _ми_ не гнітить «я», коли _ми_ не стає однаковими «нотами для одного голосу, по яким змушений завжди горланити увесь хор, аби облегшити участь диригента» ...

Джерело: https://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/bazhannya-ta-bazhane/

Цей фрагмент мене зачепив, тому зроблю невеличкий коментар. Ми - це не особистість: немає такої особистости "ми". Особистість - це "Я"!

Згоден, але є здатність ідентифікувати себе. Здається, А.Дугін, на одній з лекцій, скористався прикладом, коли на питання «Хто ви?», люди з племені стало стверджували що вони якісь там папуги. Така ідентифікація зумовлена відчуттям спільної цілісності, що присутнє навіть у комах … На відміну від тварин, люди здатні не лише перебувати в цілісності спільних місце-моментів, а й знаходитися («знаходити себе») в них. Природна сталість відчуття спільної цілісності є в родинних «місце-моментах». Гравці, на полі чи на майданчику відчувають іншу спільну цілісність, якийсь час залишаються з тим відчуттям і після командного виступу. Часткове знаходження в образі конкретної гри допомагає команді у «розборі польотів».    

У цитованому фрагменті, була спроба надати і такий смисл «я» …

Здавен, відчуття цілісності спільних місце-моментів використовується в «соціальному менеджменті», … поряд із зловживаннями «ми», на користь «посадовців», кланів, …

Використання ландшафтної парадигми допомагає краще відчувати спільні місце моменти, та використовувати їх на користь «ми» (на користь учасників).
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Ціле та безпека   Ср Черв 06 2018, 13:35

carma_ пише:
Василь Васьківський пише:

carma_ пише:

(*) «мої» - має значення _не тільки мої_, так само, далі «я» - _не лише я_. Ще, таке написання (коли позбавитися іронії) висвітлює суть ландшафтної моделі, акцентує на важливості особистої участі, незамінності людини у конкретному моменті певного місця світу. «Я» - то замість зрівняльного _ми_, що нівелює, принижує особисту відповідальність - здатність та можливість відповідати на запити буття в життєвих ландшафтах, розгорнутих «від створення світу»... «Я» не заперечує форму _ми_, коли _ми_ не гнітить «я», коли _ми_ не стає однаковими «нотами для одного голосу, по яким змушений завжди горланити увесь хор, аби облегшити участь диригента» ...

Джерело: https://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/bazhannya-ta-bazhane/

Цей фрагмент мене зачепив, тому зроблю невеличкий коментар. Ми - це не особистість: немає такої особистости "ми". Особистість - це "Я"!

Згоден, але є здатність ідентифікувати себе. Здається, А.Дугін, на одній з лекцій, скористався прикладом, коли на питання «Хто ви?», люди з племені стало стверджували що вони якісь там папуги. Така ідентифікація зумовлена відчуттям спільної цілісності, що присутнє навіть у комах … На відміну від тварин, люди здатні не лише перебувати в цілісності спільних місце-моментів, а й знаходитися («знаходити себе») в них. Природна сталість відчуття спільної цілісності є в родинних «місце-моментах». Гравці, на полі чи на майданчику відчувають іншу спільну цілісність, якийсь час залишаються з тим відчуттям і після командного виступу. Часткове знаходження в образі конкретної гри допомагає команді у «розборі польотів».    

У цитованому фрагменті, була спроба надати і такий смисл «я» …

Здавен, відчуття цілісності спільних місце-моментів використовується в «соціальному менеджменті», … поряд із зловживаннями «ми», на користь «посадовців», кланів, …

Використання ландшафтної парадигми допомагає краще відчувати спільні місце моменти, та використовувати їх на користь «ми» (на користь учасників).

Цілісність і спільність - не одне й те ж. Між людьми є багато спільного, але цілісною може бути лише особистість. Якщо ж говоримо про ціле, то краще говорити про безпеку, оборону, стабільність, право тощо. Бо ціле не є особистістю, а отже не може бути цілісністю. Недарма існує принцип верховенства права, який оберігає особистість, тобто її цілісність. Поділ глобального світу на держави не лише порушує його цілісність, а й є постійною загрозою особистості та життю. Держава є антиподом цілісности, бо є системою влади насилля. Іншою загрозою є тероризм...

Тепер держава стала анахронізмом і паразитом в умовах глобальної ринкової експансії. Але ми змушені розбудовувати оборону та безпеку, тобто державу, бо інакше Україна буде окупована Росією чи розпадеться під зовнішним тиском. Тобто ми змушені жертвувати своєю цілісністю як особистостей заради збереження свого існування як українців, тобто ради своєї безпеки...

Чи можлива глобальна система безпеки без держав? Зараз більшість держав наближаються до свого банкрутства і занепадають політично. Така держава не може захистити від загроз і сама стає загрозою. Думаю, що всі держави внаслідок такого занепаду розпадуться й постане необхідною альтернативна глобальна система безпеки...
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 226
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Ср Черв 06 2018, 16:55

Василь Васьківський пише:
А немає ніякого світу самого по собі! Є лише особистість, яка відчуває себе в світі, який є проекцією її уяви...

Тоді, проекцією чого є уява ?
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 490
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   Ср Черв 06 2018, 17:14

carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
А немає ніякого світу самого по собі! Є лише особистість, яка відчуває себе в світі, який є проекцією її уяви...

Тоді, проекцією чого є уява ?

Уява є інтегральним психічним образом, який відображає те, що є предметом свідомости. Коли ми згадуємо світ, ми маємо на увазі сукупність усіх речей, явищ чи подій. Але це абстракція, бо є конкретні фізичні системи, а не світ! Можна пізнати, описати конкретну фізичну систему, її специфіку. А, згадуючи світ, цю конкретну специфіку ігнорують і позначають якесь ціле, тобто абстракцію. Чи є у світу самість? Немає. Отже і немає світу самого по собі. Іншими словами, світ сам по собі є абстракцією, яку продукує людська уява.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm Online
Спонсируемый контент




СтворюватиТема: Re: Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини   

На початок Донизу
 
Ландшафт як розгорнутий образ в формо-змістовній динаміці (ландшафтності) світу людини
На початок 
Сторінка 2 з 3Перейти до сторінки : Попередній  1, 2, 3  Наступне

Права доступу до цього форумуВи не можете відповідати на теми у цьому форумі
Социс :: Пізнання та істина :: філософія-
Перейти до: