Трансцендентальна медитація
Відповідь на запитання, є бог чи його немає, є вторинною по відношенню до питання, що таке бог. В історії філософії найбільш адекватну відповідь на це запитання дав Кант, згідно з яким бог є однією з трансцендентальних ідей чистого розуму, якими є ідеї душі, свободи, світу, бога та інші. Трансцендентальними Кант називає такі апріорні ідеї, які організовують наше пізнання, а не визначають його предмет, тобто вони відповідають регулятивній, а не конститутивній функції чистого розуму. А чистим розумом Кант називає власне неемпіричний розум. Всі ці апріорні знання Кант виводить з трансцендентальної єдности аперцепції, тобто єдности усвідомлення самого себе, яка передує досвіду. В цьому я погоджуюсь з Кантом, оскільки первинною трансценденцією світу фактів та подій є особистість, яка є унікальною автономною фізичною істотою. Доповню лише, що ідеї є інобуттям осягнення, а осягнення єдности є не ідеєю, а формою буття особистости...
А справжня філософія є лише в полишенності інобуттям!