Социс
Социс

Социс є форум громадянської та філософської думки
 
ФорумФорум  PortalPortal  ДопомогаДопомога  ПошукПошук  ЗареєструватисьЗареєструватись  Список користувачівСписок користувачів  ГрупиГрупи  Вхід  

Частка | 
 

 М. Эпштейн:«О бессилии добра в русской литературе», …?

Донизу 
АвторПовідомлення
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 229
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: М. Эпштейн:«О бессилии добра в русской литературе», …?   Пт Лист 02 2018, 18:52

Михаил Эпштейн пише:
Что общего между сказкой о Василисе Прекрасной, "Шинелью" Гоголя, "Идиотом" Достоевского и "Мастером и Маргаритой" Булгакова?
Недавно я начал преподавать курс по этике и литературе в своем университете. По мере того, как курс переходил  от фольклора к литературе и от 19 в. к 20 в., обнаружилась неожиданная закономерность.  В русской литературе добро предстает слабым, бессильным. Чтобы одержать победу над злом, оно должно заручиться его же помощью. Но в этом случае оно перестает быть добром, а значит, все равно терпит поражение. …
Михаил Эпштейн: «О бессилии добра в русской литературе»; Сноб Медиа; 29.09.18; 9650просмотров
https://snob.ru/profile/27356/blog/143094?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=snob&utm_content=blog&fbclid=IwAR2ZDMHVf0lkfTL7TEYpAUcY0q6XGp2nOImhX96iup0vmS-lb6p0zvEKlOg

Можно предположить, что Михаил, при желании, раскрыл бы тему еще в нескольких аспектах. Можно посмотреть на комментарии (в самом низу страницы), «я» попытаюсь «все это» использовать в «своих» корыстных целях, да простят «меня» автор статьи и все причастные к публикации люди.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 494
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Проблема добра та зла   Вт Лист 06 2018, 18:12

Помилка людей в тім, що вони розуміють протистояння добра та зла як якийсь міф чи опираючись на міфи. А реальний світ є світом особистостей, а не якихось міфічних істот. А в світі особистостей добро має зовсім конкретний зміст, а саме: добро є там, де є добровільна згода особистостей, а зло є там, де замість добровільної згоди особистостей з'являються явні особисті конфлікти чи приховані інтриги. Тому не якісь міфічні сили відповідальні за слабкість добра та силу зла, а ті ж самі особистості, які відмовляються будувати свої особисті відносини на засадах добровільности та згоди. Саме ці засади покладені в основи "Хартії", яка описує засади функціювання цього форуму. Ці засади прості й зрозумілі, але люди в них не вірять, бо вірять лише в свій особистий негативний досвід відсутности добра в засадах людських взаємовідносин...

А чи будуть добровільність та згода засадами побудови відносин між окремими особистостями, залежить лише від самих цих особистостей і ні від кого іншого!
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm
carma_

avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 229
Age : 62
Звідки : Україна
Job/hobbies : філософія
Humor : звичайний
Registration date : 28.03.2013

СтворюватиТема: Re: М. Эпштейн:«О бессилии добра в русской литературе», …?   Ср Лист 07 2018, 19:02

Василь Васьківський пише:
Помилка людей в тім, що вони розуміють протистояння добра та зла як якийсь міф чи опираючись на міфи.
Да, …, но, говорить об ошибке есть смысл, когда человек имеет возможность выбора времени и места для использования уместного «мифа» (поверхностного представления  о локальной динамике в соответствующем ландшафте). Другими словами: «недоступны места и необходимое, для полноты место-моментов, системное, уже существующее в мире».

Василь Васьківський пише:

А в світі особистостей добро має зовсім конкретний зміст, а саме: добро є там, де є добровільна згода особистостей, а зло є там, де замість добровільної згоди особистостей з'являються явні особисті конфлікти чи приховані інтриги. Тому не якісь міфічні сили відповідальні за слабкість добра та силу зла, а ті ж самі особистості, які відмовляються будувати свої особисті відносини на засадах добровільности та згоди ...
Да, …, но, :
1. всегда ли есть «достаточные основания» для обвинения конкретного «суверена» в «неправильности решений», известных из архивных описаний?
2.как быть с образами, «гуляющими по миру», и «частично присутствующими» в конкретных ландшафтах, где принимаются решения? Неужели, этих «шалунишек» (образы) следует "приравнивать" к личностям? или, лучше, личности рассматривать как образы мира, учитывая целостности тех и других?
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://struktura-svitoglyadu7.webnode.com.ua/
Василь Васьківський
адмiнiстратор
avatar

Чоловік К-ть повідомлень : 494
Звідки : Софія
Registration date : 21.01.2008

СтворюватиТема: Re: М. Эпштейн:«О бессилии добра в русской литературе», …?   Чт Лист 08 2018, 11:14

carma_ пише:
Василь Васьківський пише:
Помилка людей в тім, що вони розуміють протистояння добра та зла як якийсь міф чи опираючись на міфи.
Да, …, но, говорить об ошибке есть смысл, когда человек имеет возможность выбора времени и места для использования уместного «мифа» (поверхностного представления  о локальной динамике в соответствующем ландшафте). Другими словами: «недоступны места и необходимое, для полноты место-моментов, системное, уже существующее в мире».


Таке місце є - в початковій школі та в дошкільному віці, коли діти вірять в казочки. Але з пробудженням потягу відбувається неминуча десакралізація свідомости і свідомість молоді спрямована на реалізацію себе в реальному житті в світі особистостей та спільнот особистостей.

carma_ пише:

Василь Васьківський пише:

А в світі особистостей добро має зовсім конкретний зміст, а саме: добро є там, де є добровільна згода особистостей, а зло є там, де замість добровільної згоди особистостей з'являються явні особисті конфлікти чи приховані інтриги. Тому не якісь міфічні сили відповідальні за слабкість добра та силу зла, а ті ж самі особистості, які відмовляються будувати свої особисті відносини на засадах добровільности та згоди ...
Да, …, но, :
1. всегда ли есть «достаточные основания» для обвинения конкретного «суверена» в «неправильности решений», известных из архивных описаний?

Архіви саме тому є таємними принаймні 50 років, щоб недопустити подібні звинувачення, а коли гриф таємности знімається, архіви вивчаються істориками, а не слідчими.

carma_ пише:

2.как быть с образами, «гуляющими по миру», и «частично присутствующими» в конкретных ландшафтах, где принимаются решения? Неужели, этих «шалунишек» (образы) следует "приравнивать" к личностям? или, лучше, личности рассматривать как образы мира, учитывая целостности тех и других?

Ні те, ні інше! Ні образи потрібно прирівнювати до особистостей, ні особистості є образами світу, а навпаки! Світ є проекцією людської уяви, яка є виключно особистою.
На початок Донизу
Переглянути профіль користувача http://www.socys.narod.ru/carstvo.htm
Спонсируемый контент




СтворюватиТема: Re: М. Эпштейн:«О бессилии добра в русской литературе», …?   

На початок Донизу
 
М. Эпштейн:«О бессилии добра в русской литературе», …?
На початок 
Сторінка 1 з 1

Права доступу до цього форумуВи не можете відповідати на теми у цьому форумі
Социс :: Пізнання та істина :: філософія-
Перейти до: